Varukorg
✓ Outlet priser ✓ Diskreta paket ✓ Snabb leverans

FAQ – Vanliga Frågor & Svar

Här har vi samlat vanliga frågor vid köp av sexleksaker och liknande intimprodukter.

Klicka på önskad fråga för att se svaret

  • SKICKAS MIN BESTÄLLNING MED DISKRET AVSÄNDARE?
  • JA ALLTID När Du beställer från oss är det alltid 100% diskret.
    Som avsändare står det EPRIX ONLINE, Verkstadsgatan 2, 252 27 Helsingborg
    Det står inget om innehållet utan det står endast ditt ordernummer.
    – DET ÄR BARA DU SOM VET VAD DITT PAKET INNEHÅLLER –
  • HUR AVBESTÄLLER JAG EN ORDER JAG GJORT?
  • Din order kan avbeställas så länge den inte har skickats. Säkrast är att ringa 042-499 86 16 eller skicka ett mail på [email protected]
    Mejl till info och order kollas inte av lagerpersonalen och då kan vi inte heller garantera att Din order kan annulleras.
    Känner du att du ångrar dig efter det att vi har skickat din order så är det alltid bättre att du löser ut paketet och returnerar den till oss. Detta för att du ska slippa kravet på 150.- för ej utlöst paket, som skall täcka postens avgifter och hanteringskostnader.
  • HUR GÖR JAG OM MIN PRODUKT INTE FUNGERAR?
  • 9 av 10 produkter som vi får tillbaka fungerar när vi får tillbaka dom.
    Därför gör följande 3 snabb check:
    1) Det första som du bör göra är att kontrollera att du verkligen satt i batterierna rätt och dragit åt locket ordentligt, vanligt med produkter som ska tåla vatten. I dom allra flesta fall så har kunden som inte får igång sin produkt vänt batterierna åt fel håll. Kolla en gång extra innan du mailar eller ringer .

    2) Det andra är att kontrollera om produkten har ett sk. travellock – vilket är en 3sekunders on/off funktion för att en vibrator inte skall gå igång av sig själv- Vanligt på sk "bullets" och sexleksaker med tryckknappar.

    3) Får Du det inte till att fungera ändå så maila till Kundtjänst på [email protected] ange ditt ordernummer i detta mail – gärna även med bild (max 1mb)

    Observera att vi inte har någon garanti för att ätbara produkter och stimulerande produkter och krämer fungerar på alla personer. Produkter som dessa är högst individuellt och är du osäker på någon produkt du vill prova så beställ gärna en mindre förpackning vid första köpet.

  • HUR VET JAG NÄR MIN BESTÄLLNING KOMMER TILL MIG?
  • Har du har fyllt i en korrekt E-postadress så får Du en orderbekräftelse direkt efter avslutat köp i mejlen. ( kolla även din skräppost )
    Du kommer även att få ett mejl som talar om vad din order har för kollinummer med ev spårlänk så att du kan spåra ordern och veta när du kan hämta den!
  • SKICKAS PAKETET HEM ? – ELLER KOMMER DET TILL ETT OMBUD ?
  • Vi kommer i första hand skicka din leverans med ett varubrev. Ett varubrev kan komma direkt hem i din brevlåda eller gå till ombud för utlämning.

    Vill du vara 100% säker att det kommer till ditt närmsta postombud, där enbart du kan hämta ut det
    Välj MYPACK som leveransmetod vid CheckOut & Betalning – 29KR, då är du garanterat säker på att enbart du får hämta ut det och att det inte kommer direkt hem till dig

  • HUR LÅNG LEVERANSTID HAR NI ?
  • Vi har över 7000 produkter på lager som kan skickas med 1-3 dagars leveranstid om man väljer MyPack. Väljer ni fri frakt kan det ta ytterligare någon extra dag då dessa skickas med varubrev.
    Vi skickar alla ordrar inkomna innan klockan 14.00 samma dag och Du bör ha den dagen efter om du väljer MyPack som leveransmetod.
    Vissa undantag finns om Du bor norr om Sundsvall eller på Gotland, då tar det en dag extra.

    Vi har ett litet beställningssortiment i vår buitk
    Dessa kan ha något längre leveranstid, ca 5-7 vardagar.
    Produkter som dessa är GUL MARKERAD MED 5-7 DAGAR*

    * Leveranstid är vardagar ( ej Helgdagar )

  • JAG VILL GÖRA EN RETUR PÅ EN PRODUKT
  • För allas säkerhet så har Intimprodukter har speciella krav vid returer.
    Grundkravet är att dom skall vara oöppnade för att en retur skall bli godkänd.
    Klicka på returer längst ner på sidan och läs vad som gäller om du är osäker.

    Fyll i ditt ordernummer och skriv orsak på returformuläret

    Läs mer vad som gäller under våra köpvillkor

  • JAG HAR INTE FÅTT MIN FAKTURA !
  • Fakturan skickas alltid ut via mail ifrån Klarna.com ( kolla din skräpost om du inte fått den )
    På fakturan står det EPRIX OUTLET
    Du kan även logga in direkt på klarnas hemsida och betala den där eller hämta fakturan igen.
    Klicka här för att komma till KLARNA
  • VAD HAR KLARNA.COM FÖR TELEFON NUMMER ?
  • Öppettider för KLARNA kundservice
    Måndag – torsdag 08:00 – 20:00
    Fredag 08:00 – 18:00
    Lördag – söndag 10:00 – 17:00
    Helgdagar Stängt

    KLARNA FAKTURAFRÅGOR
    Telefonnummer 08-120 120 10

  • HUR MYCKET KOSTAR FRAKTEN ?
  • Vi har för närvarande frifrakt – Redan från 0 kronor – Men väljer du MyPack som är fullt spårbar och försäkrad frakt, samt en tryggare paket frakt så kostar denna frakten just nu 29kr. Inga andra avgifter tillkommer.
  • JAG HAR INTE FÅTT MIN BESTÄLLNING ?
  • Har du kontrollerat din spårlänk som vi mailat ut till dig ? SÖK PAKET HÄR

    Paket som skickas har tidsramar mellan ca 2-6 arbetsdagar (beroende på vad du köpt)

    ar några extra dagar om det finns några lokala post förseningar då detta ligger utanför vår kontroll. Om du fortfarande inte fått din beställning efter att ha tillåtit några extra dagar vänligen Kontakta oss – Så hjälper vi dig. För att hjälpa oss att behandla det så fort som möjligt, se till att du har ditt ordernummer när du ringer.

    *** OBS! Leveranstiden bestäms av varan i din beställning som har längst leveranstid. ****

    1# Alla varor ifrån snabblager 1-3 dagar
    2# Mixad beställning Snabblager & Outletlager = Samfraktar vi din order detta tar då 3-5 arbetsdagar normalt!

  • ÄR PRODUKTERNA DISKRET PACKADE ?
  • JA ALLTID !

    Vi förstår att integritet är viktig för våra kunder.
    För att säkerställa din integritet använder vi det största diskretion i vid packningen av din order för leverans.
    Produkterna postas i en vanlig brun låda. Vi har även en brun E-handels påse i hård kartong.
    Samt en liten vit låda vid väldigt små produkter

  • VARFÖR KAN JAG INTE HANDLA MOT FAKTURA?
  • Om inte ditt köp godkänns när du väljer att betala mot faktura kan det bero på ett par olika anledningar.
    1. Adressen du angivit är felaktig, vid betalning mot faktura godkännes endast folkbokförd adress.
    2. Du har överskridit det maximala beloppet för faktura, vilket är 4000 SEK.
    3. Du har angett ett felaktigt personnummer. (Tänk på att personnumret kontrolleras mot den adress du är folkbokförd på, dessa två måste alltså matchas för att fakturaköpet skall gå igenom)
    4. Klarna, vilka vi använder för faktura köp godkänner inte din kredit, kanske pga en anmärkning.

  • JAG VILL LÄGGA TILL PRODUKTER TILLSAMMANS MED MIN FÖRSTA ORDER.
  • I så fall vänligen kontakta vår försäljningsavdelning så snart som möjligt.
    Gärna via telefon 042-499 86 16 –
    ( order gjord på stängnings tid mail:a [email protected] )
    .
    Skriv även i rutan "Övriga kommentarer till butik" vilken din första order är och att det skall samfraktas.
  • JAG HAR INTE FÅTT SMS AVI ?
  • Tyvärr så händer det då och då att postens SMS tjänst inte fungerar.
    Det är alltså inte vi som skickar ut SMS
    Det är jätte tråkigt, men det finns en enkel lösning:
    1. Gå till ditt ombud
    2. Säg att du inte har fått SMS-Avi.
    3. Skriv ner ditt paket id på en Lapp. exempel: UAxxxxxx7068SE
    4. Dom 4 sista siffrorna [7068] i detta paket id är det som du skall få på SMS avi.
    5. Personalen slår in det i sin dator och kan se att ditt paket ligger där.
    6. Du får ditt paket! 🙂

    Lycka till!

    ¤ PostNord – Paket ID börjar med UA………SE

    Skickat från Sverige leveransen tar ca 1-3 arbetsdagar
    ( Får du en spårlänk med posten har du ditt paket inom 1-2 dagar från att du fick det på mail )
    – Viktigt -Du får SMS AVI – om du angivet rätt mobilnummer !

    ( Posten har tyvärr lite problem med denna SMS tjänst –
    så ha koll på din spårningslänk, den kan ha kommit i "skräpposten" )

    Paket id är: UA…sedan10siffror…..SE – Detta kan du lämna till ditt ombud om du inte fått ditt SMS – det skall gå bra att få ut ditt paket även med detta nummer.

    Om du har några frågor angående din försändelse vänligen kontakta vår försäljningsavdelning via e-post: [email protected] eller via telefon – Vi hjälper dig !! 042-499 86 16

  • JAG HAR BARA DELVIS FÅTT MIN BESTÄLLNING.
  • Det händer att vi skickar delleveranser för att du kanske gjort en större beställning – eller att en viss produkt är tillfälligt restnoterad. Händer detta vänligen kontakta vår försäljningsavdelning via e-post: [email protected]
    eller via telefon 042-499 86 16.
  • MIN FÖRSÄNDELSE ÄR SKADAD
  • Lyckligtvis händer detta sällan. Produktlådor räknas inte som skadad produkt. Men om olyckan har varit framme, och själva produkten är trasig dokumentera alltid detta genom att ta bilder eller video. Förslagsvis med exempelvis din mobilkamera och maila dessa till oss. Allt blir så mycket enklare.

    Kontakta oss gärna när om du har fått skadade produkter så hjälper vi dig.

  • HUR AVREGISTRERA JAG MIG FRÅN NYHETSBREVET?
  • Om du fått ett nyhetsmail du inte vill ha – Då beror detta på att du glömt att "kryssa" ur att du inte ville ha nyhetsbrev, i samband med din senaste order hos oss.
    Våra regelbundna nyhetsbrev har vi för att hålla våra kunder uppdaterade om våra senaste produkter och exklusiva erbjudanden.

    Enklast att avregistrera dig är att klicka längst ner i mailet som skickas ut – vi har gjort det tydligt- för att det skall vara enkelt för Er att gå ur mail listan när man önskar – Men om du vill avsluta prenumerationen maila oss på [email protected]. Detta kan dock ta ett par dagar

    Vi på Sexleksakeroutlet tar avstånd emot oönskad reklam.

  • VAD GÄLLER OM JAG VILL RETURNERA OCH BYTA EN VARA?
  • Vid retur får förpackningen inte vara bruten eller skadad. Produkten får absolut inte vara öppnad, provad eller använd. Ångerrätten gäller för funktions kontrollerad men EJ använd vara. Skriv returorsak på Returformulär eller på följesedeln som vi skickade med och lägg med den i samma försändelse som varan/varorna du returnerar. Vi återbetalning skriver du hur du betalade – Med KLARNA eller PAYSON.

    Du står själv för returportot. – Men har vi gjort fel så kan vi maila en retursedel till dig – detta blir billigaste alternativet då vi har bra avtal med posten. –
    OBS ! Returrätt gäller ej för film och underkläder med trosdel.

    Följande poster kan INTE returneras, om dom inte är obrutna i sin originalförpackning och oanvända

    • Kondomer
    • Sexleksaker
    • Glidmedel
    • Massageoljor
    • Hygienartiklar
    • Underkläder
    • DVD
    • Böcker, spel
    • Ätbara produkter

    När du gör en retur är det mycket viktigt att du, inkluderar fakturan eller följesedeln som skickades med din beställning. På den kan du även ange orsaken till returen, dina uppgifter och om du eventuellt vill byta mot ny produkt. Det kommer att ta ca 5 -10 arbetsdagar för pengarna att komma in på ditt konto.

    Du måste returnera paketet med spårbar frakt med posten eller Schenker – Detta kan ta upp till 7 arbetsdagar att nå oss. där efter börjar returprocessen.

    Vi rekommenderar att du använder följande retursätt:
    1) Postnords "Skicka lätt"
    eller
    2 ) Schenkers www.privatpaket.se
    OBS !!! Välj: EskilsTobak – Som ombudsställe i Helsingborg !

  • JAG FICK FEL PRODUKT I PAKETET – VAD GÖR JAG?
  • OJ – Detta var ju inte bra! Ett mänskligt misstag måste ha skett, exempelvis plockfel eller liknande.
    Vänligen kontakta oss Direkt – Samt maila gärna bild ( Max 1mb ) på Följesedel & Fellevererad produkt
    Vi tycker kundvård är viktigt och hjälper dig så bra vi kan !
    Enklast & bäst är om vi mailar en retursedel till dig – Så du kan skicka tillbaka produkten till oss.

    Ta gärna kontakt med oss på Telefon 042-4998616 för bästa service!

    (Skickar du själv ersätter vi ditt utlägg för portot endast inom rimliga gränser)
    Skicka till följande adress

  • Eprix AB

    BOX 7040

    250 07 Helsingborg 

  • KAN MAN SE PÅ PAKETET VAD DET INNEHÅLLER?
  • NEJ -Det finns inget som kan avslöja vad din försändelse innehåller. Vi packar och skickar alla ordrar i neutrala bruna kartonger förslutna med brunt tejp – Alltid med EPRIX ONLINE som avsändare!
  • FINNS DET NÅGON BUTIK MAN KAN BESÖKA?
  • NEJ, Vi har ingen sexleksaksbutik utan finns bara online.
    Men du är välkommen till lagret i Helsingborg mellan 15.00-17.00 varje vardag.
    Ring oss innan på 042-499 86 16 – Så ger vi en vägbeskrivning.
    Efter det så lägger du din order som vanligt & Betalar – Därefter kan du hämta ditt paket

  • VARFÖR HAR JAG INTE FÅTT MIN BESTÄLLNING SOM UTLOVAT?
  • Det beror med största sannolikhet att postens ombud är sena av någon anledning – eller att dom missat med att ankomstregistrera din försändelse.
    Hör av dig till PostNord eller till ditt vanliga utlämningsställe och bifoga ditt kollinummer som du fick av oss på mail, så att de kan göra en manuell sökning.

    Ring Postnord på 0771-33 33 10 – Dom kan söka ditt paket mer noggrant
    Dom har öppet helgfri mån-fre kl. 08.00-17.00.